ساحل بندر تنگ

روستای بندر صیادی و گردشگری تنگ از توابع شهرستان کنارک در کرانه ساحلی دریای عمان و با فاصله 120 کیلومتری در غرب شهرستان چابهار واقع شده است.مردمان این روستای ساحلی حرفه ماهیگیری و صیادی را دنبال کرده و اینگونه امرار معاش می کنند.بندر صیادی و گردشگری تنگ با توجه به موقعیت مهم و داشتن جاذبه های گردشگری بی نظیر از ظرفیت و پتانسیل های بالایی برخوردار است که از این جهت یکی از مهم ترین روستا ها در سطح استان و شهرستان شناخته می شود.

خصوصیات منحصر به فرد این بندر گردشگری سبب گردیده تا سالانه تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی با خرید بلیط پرواز چابهار به این منطقه شگفت انگیز سفر کنند.

فتو پلانگتون ها

این جاذبه به عنوان باکتری تابش نور دریایی نیز شناخته می شود و یک پدیده بیولوژیکی است که این منطقه را به طرز شگفت انگیزی زیبا کرده است .نام علمی این مفاخر دریایی فتو پلانگتون است که نوعی گیاه اقیانوسی شناخته شده و نیمی از اکسیژن هوا را تولید می کند و کافی است در تاریکی شب به خصوص در پاییز و زمستان در کنار ساحل بمانید تا شاهد آمدن و رفتن این پلانگتون ها همراه با موج دریا باشید.بسیاری از این فتو پلانگتون ها در خاک شنی ساحل باقی می مانند اما تعداد بیشتری از آن ها همراه با موج به دریا باز می گردند.این پدیده در شب همچون الماس های آبی درخشیده و منظره ای بی نظیر پدید می آورد.

جاذبه های گردشگری ساحل تنگ

روستای تنگ در 80 کیلومتری  مسیر غرب شهر چابهار واقع شده که در مسیر آن و به فاصله ده کیلومتری از این روستا ساحلی صخره ای بزرگ وسط دریا وجود دارد که درست شبیه به کشتی است و با همه ظرافت و بدون دخالت دست هیچ انسانی فقط با موج دریا پدید آمده و بسیار شگفت انگیز است.

تلاقی کویر و دریا از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه است که با قایق و طی کردن مسیری پنج دقیقه ای شاهد منظره زیبا و شگفت انگیز تلاقی کویر و دریا خواهید بود.منظره ای که یک طرف آبی بیکران دریا و یک طرف رمل و شن هایی که با تابش نور خورشید می درخشند.

این ساحل زیبا و بی نظیر همانند ساحل درک ،تلاقی کویر و دریا می باشد و در کنار این ساحل کویری ،ساحل های صخره ای ،مرجانی و سنگ ریزه ای زیبایی وجود دارد که یکی از بهترین مناطق برای ثبت عکس های زیبا و منحصر به فرد است.

گل افشان های بندر تنگ

زمانی که مقدار زیادی گل و لای به صورت چشمه از دل زمین می جشد و بر سطح زمین قرار میگیرد پدیده گل فشان رخ میدهد گل فشان یک پدیده جذاب و دیدنی است که ارزش خرید بلیط هواپیما و رفتن ب شهرستان چابهار را دارد.

کوه های گل فشان چابهار از نظر زمین شناسی بسیار کمیاب و منحصر به فرد بوده که با ویژگی های خاصی که دارند می توانند دومین ژئوپارک خاورمیانه و به عنوان یک اثر جهانی نیز شناخته شوند.گل افشان های تنگ شامل سه تپه کوچک که تنها یکی از آنها فهال است میباشد و دارای دوره تناوب 10 تا 15 دقیقه ای است.

معروف ترین گل فشان استان سیستان و بلوچستان گل فشان تنگ است که به آن گل فشان ناپک نیز میگویند و در شمال جاده کهیر-تنگ قرار دارد و بهترین زمان بازدید از این پدیده هنگام باران یعنی در پاییز و زمستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *