بندر پزم تیاب

یکی از سواحل زیبای جنوب ایران ،پزم تیاب در شهرستان کنارک است که بندری بکر همراه با ساحل های زیبای شنی و صخره ای است که لوکیشن بی نظیری را برای تجربه عکاسی فراهم آورده است.روستای پزم تیاب در امتداد ساحل دریای عمان قرار گرفته و به دلیل وجود صخره هایی عجیب و غریب با شکل های متفاوت و ساحل شنی بکر و زیبا یکی از مکان هایی است که حتما باید از آن دیدن کرد.

این مکان پزم تیاب نام گرفته زیرا خلیجی است که قایق ها و کشتی های ماهی گیری در آن لنگر انداخته و شغل اکثر مردمان آن نیز صیادی است.همچنین تیاب به معنی ساحل بوده و از طرفی دماغه ساحل پزم تیاب به وال یا نهنگ شباهت دارد و پزم نیز برگرفته از پوزه کوه است.

همچنین این بندر در نزدیکی فرودگاه چابهار و ۲۰ کیلومتری آن واقع شده که با خرید بلیط چابهار میتوان به این منظره بکر و زیبا دست یافت.

این بندر از جمله بنادر مهم جنوب کشور در استان سیستان و بلوچستان محسوب شده که در ۶۰ کیلومتری چابهار و ۱۰ کیلومتری کنارک واقع شده است.

جاذبه های گردشگری پزم تیاب 

سواحل صخر ای پزم یکی از جاذبه ای بکر و دیدنی خلیج پزم تیاب است که برای رسیدن به آن باید سربالایی خاکی سمت چپ اسکله را بالا رفت و راه باریک کنار کوه را دنبال کرد تا در پشت کوه به ساحل صخره ای بکری دست یافت که منظره آن تا ابد در ذهنتان خواهد ماند و برای یافتن مشابه آن باید تا انگلستان و ساحل صخره ای در و دل رفت ،در قسمتی از صخره به دلیل فرسایش حفره ای غار مانند به وجود آمده که در هنگام برخورد امواج با آن شاهد پدیده ای جذاب به نام آب فشان خواهیم بود .

غار های ساحلی و پدیده چشم اقیانوس:

از غار های آبی و ساحلی پزم تیاب به عنوان مهم ترین جاذبه های گردشگری این خلیج می توان نام برد که معروف ترین آن چشم اقیانوس است .

چشم اقیانوش غار زیبایی است که در نیم سال دوم با پایین رفتن سطح آب تبدیل به بکر ترین و زیباترین پدیده ای شده که می توان در خلیج پزم تیاب به تماشا آن نشست.

علاوه بر این به تماشا نشستن غروب و خرچنگ ها بر روی این صخره های سنگی میتواند قابی ماندگار باشد که تا ابد در ذهنتان ثبت شود.همچنین دیدن فیتو پلانگتون ها یا شب تاب های دریایی در این خلیج زیبا که در شب مانند چراغ های آبی رنگ به چشم می آید نیز می تواند تجربه ای بی نظیر باشد.

از دیگر جاذبه های بندر پزم می توان به فتوپلاگتون ها اشاره کرد که همچون فانوسی نورانی در شب درخشیده و منظره ای بی نظیر را پیش چشمانتان خواهد آورد.

بهترین زمان سفر به بندر پزم تیاب

در ماه های اردیبهشت و خرداد رطوبت هوا این بندر حداکثری بودی و شرجی هوا در این مکان شدت میگیرد و بهتر است برای خرید بلیط هواپیما در بازه اوایل آبان تا اواسط فروردین اقدام کرده و از تماشای این مکان بکر نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *