اسکله بریس

سواحل شمال ایران و سواحل جنوب از زیباترین سواحل ایران و جهان بوده و گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب کرده است.بندر بریس یکی از بنادر دریایی است که شما می توانید انواع ماهی ها و میگو های تازه صید شده را در این بندر ببینید.این بندر از شمال به کوه های مریخی می رسد و از جنوب و غرب تا دریای عمان گسترش می یابد.ترکیب کوه های مریخی و دریا مناظر فوق العاده ای را به وجود آورده که بریس را به یکی از زیباترین بنادر صخره ای ایران تبدیل کرده است.از مهم ترین جاذبه های گردشگری این بندر صخره های خاکی بلندی با ارتفاع بیشتر از ۳۰متر است که مشرف به قایق های ماهیگیری پهلو گرفته بوده ، غروب خورشید و شنیدن صدای مرغان دریایی در حال پرواز از این منظره بسیار تماشایی است.

بهترین زمان بازدید از اسکله بریس

بازدید از این بندر در هر زمان زیبایی های خاص خود را دارد ،البته توصیه می شود در فصول سرد سال از این بندر دیدن کنید چرا که گرمای هوا در فصول گرم طاقت فرساست.از اواخر فصل پاییز تا اسفند میتوان قیمت بلیط هواپیما چابهار را بررسی و در بهترین زمان اقدام به سفری جذاب و به یاد ماندنی کرد.

جاذبه های دیدنی بریس

اولین جاذبه ای که در این بندر نظر شما را به خود جلب خواهد کرد تالاب بریس است که یکی از بزرگترین تالاب ها در استان سیستان و بلوچستان بوده و در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای بریس قرار دارد.این تالاب همچون یک سد طبیعی عمل کرده و تمام آب های پراکنده دور و اطراش را یکجا جمع آوری میکند.

پدیده موج افشان از دیگر جاذبه های گردشگری بندر بریس بوده که در ابتدای جاده ساحلی چابهار به سمت بریس صخره های عجیب و غریبی که حاصل سال ها فرسایش است واقع شده که هنگام برخورد با شدت موج دریا به این صخره ها آب از دل سوراخ های صخره مانند فواره به آسمان پرتاب شده و منظره ای بی بدیل را ایجاد می کند.

از دیگر مزیت های بندر بریس میتوان به دیدن منظره کوه های مریخی و دریای بیکران آبی یکجا اشاره کرد چرا که در مسیر رسیدن به این بندر صیادی زیبا از کوه های مریخی نیز عبور خواهید کرد.

از نکاتی که هنگام دیدن مناظر طبیعی بندر بریس از بالای صخره های خاکی بلند باید رعایت کنید این است که بدانید که زیر بعضی این صخره ها خالی شده و رقتن به لبه آن ها و عکاسی در این مکان خطرناک است.

اسکله ماهی گیری بریس

بندر بریس به عنوان بندر صیادی چابهار یاد شده چرا که شغل مردمان آن ماهی گیری بوده و خاص ترین آبزیان موجود در منطقه در این بندر صید می شود.شاه میگو و کوسه ماهی از جمله صید های این بندر بوده که ارزش غذایی بالایی داشته و بسیار گران قیمت است.

ماهی سفید،سیاه،شیر،شوریده و سرخو از اواع ماهی هایی است که در این بندر صید شده و جزو ماهی های محلی ان منطقه می باشد.

برای بازدید از این پدیده به یاد ماندنی و سفر به زیباترین شهر های جنوب خاوری بلوچستان میتوان از طریق سایت و بلیط هواپیماسیستمی اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *